Yliopistoseuran toiminta

Seura tukee Turun yliopistossa tehtävää tiedettä jakamalla opiskelijoille apurahoja ja tutkijoille väitöskirjapalkintoja. Seuran järjestämät tapahtumat tarjoavat mahdollisuuden tutustua tieteeseen, tutkimukseen ja Turun yliopistoon.

Yliopistoseuran kuulumisia voit seurata nettisivuiltamme, Facebookissa, Twitterissä tai tilaamalla uutiskirjeen. Jäsenet saavat Turun yliopiston Aurora-sidosryhmälehden kaksi kertaa vuodessa. Myös sen sivuilta löytyy seuran uusimmat kuulumiset.

Tutustu seuran historiaan.

Apurahat ja väitöskirjapalkinnot

Yliopistoseura jakaa joka kevät noin 30 000 euroa apurahoja Turun yliopiston perustutkinto-opiskelijoille. Syksyllä jaetaan palkintoja tiedekuntien ansioituneimmille väitöskirjoille.

Seura jakaa vuosittain helmikuussa Phoenix Universitatis Turkuensis -kunniamerkin yhdessä Turun yliopiston kanssa. Kunniamerkki myönnetään henkilölle, joka on merkittävästi ansioitunut Turun yliopiston henkisten tai aineellisten päämäärien toteuttamisessa.