Myyntituotteet

Yliopistoseurassa on myytävänä adresseja, solmioita, huiveja sekä Turun yliopiston historiaan liittyvää kirjallisuutta.

Tuotteita voi tilata tai ostaa seuran toimistosta laskulla. Tilauksen voi tehdä puhelimitse tai sähköpostitse yliopistoseura(at)utu.fi. Lasku tulee lähetyksen mukana tai sähköpostitse. Tuotteen voi noutaa sopimuksen mukaan seuran toimistolta (Henrikinkatu 10, Turku). Jos tuotteet toimitetaan postitse, lisätään hintaan postimaksu.

Adressi

Kannessa Turun yliopiston hopea siipisoihtufoliointi. Soveltuu onnitteluun sekä suruvalitteluun.

Siipisoihtu symboloi tieteen vapautta. Sen on suunnitellut taiteilija Eric O. W. Ehrström.

Hinta (sis. kirjekuoren) 15 euroa

Yliopistontekijät. Turun Suomalaisen Yliopistoseuran 100 vuotta.

Professori Vesa Vareksen runsaasti kuvitettu teos Yliopistoseuran satavuotisesta historiasta. Erinomainen lahjakirja!

Hinta 20 euroa (29 euroa)

Huivi vuoden 1927 lahjoituskirjasta

Luonnonvaalean silkkihuivin pohjana on Wäinö Aaltosen suunnittelema lahjakirja, jolla Turun Suomalaisen Yliopistoseuran hoitokunta luovutti päätäntävallan ja omaisuutta Turun Yliopistolle vihkiäisjuhlassa Snellmanin päivänä 1927. Huivin koko on 80 x 80 cm.

Hinta 41 euroa

Solmio

Tummanharmaa silkkisolmio, jossa on kuosiinkudottu Turun yliopiston siipisoihtukuvio. Solmiota elävöittävät myös pienten kuosiinkudottujen vinoneliöiden keskelle ommellut vaaleat pilkut.

Hinta 31 euroa

Kortti vuoden 1927 lahjoituskirjasta

15 x 21 cm kokoisessa kortissa on kuvattuna lahjakirja, jolla Turun Suomalainen Yliopistoseura luovutti omaisuutensa Turun Suomalaiselle Yliopistolle J.V.Snellmanin päivänä vuonna 1927. Kortteja myydään 10 kpl:een erissä, joihin kuuluvat mukaan kuoret.

10 kpl kortteja kuorineen 15 euroa.

Kantaattivihko ”Elämän päivät”

Vihko on näköispainos Elämän päivät -kantaatista, jonka Turun Suomalainen Yliopistoseura tilasi V.A.Koskenniemeltä Turun Suomalaisen Yliopistoseuran juhlaan 12.5.1920.

Hinta 5 euroa

Kirjat

Edullisia kirjoja yliopiston ja Yliopistoseuran historiasta:

• Perälä, Tauno: Turun Yliopisto 1920–1939 (osa I), 6 euroa.
  • Perälä, Tauno: Turun Yliopisto 1939–1974 (osa II), 9 euroa. Huom! Osat I ja II yhteishintaan 12 euroa.
  • Uola, Mikko (toim.): Matrikkeliteos Turun Yliopiston opettajat ja virkamiehet 1920–1969, 6 euroa.
  • Ikola, Osmo: Oppia ikä kaikki, 19 euroa.