Rehtori ojensi kunniamerkin Olli Aakulalle kampuksella hiihtolomaviikolla.

Kirsi Varhilalle ja Olli Aakulalle Phoenix Universitatis Turkuensis -kunniamerkki

Yliopistoseura ja Turun yliopisto myöntävät kansliapäällikkö Kirsi Varhilalle ja toimitusjohtaja Olli Aakulalle Phoenix Universitatis Turkuensis -kunniamerkin. Molemmat ovat Turun yliopiston alumneja ja edistäneet yliopiston päämääriä.

Sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkö Kirsi Varhila on kuluneen vuoden aikana luonut mediassa uskoa tieteelliseen tutkittuun tietoon ja sen mahdollisuuksiin ratkaista ihmiskunnan kohtaamia ongelmia. Tämän lisäksi Varhila on Turun Yliopistosäätiön hallintoneuvoston jäsen.

LähiTapiola Varsinais-Suomi Keskinäinen Vakuutusyhtiön toimitusjohtaja Olli Aakula on ollut kahtena vuotena toteuttamassa Turun yliopiston Intoa-yrittäjyystekokilpailua. Palkinto myönnetään taholle, joka on edistänyt onnistuneesti yrittäjämäistä asennetta Turun yliopistossa. Aakula on myös Turun Suomalaisen Yliopistoseuran neuvottelukunnan jäsen.

– Turun talousalueen osaamisessa ja kehittymisessä Turun yliopistolla on ratkaiseva merkitys. Siksi paikallisena yhtiönä olemme monin eri tavoin olleet tukemassa yliopistoa. Kunniamerkin saaminen on meille merkittävä asia, Aakula toteaa.

Phoenix Universitatis Turkuensis -kunniamerkki voidaan myöntää henkilölle, joka on merkittävästi ansioitunut Turun yliopiston henkisten taikka aineellisten päämäärien toteuttamisessa.